23 Aralık 2010 Perşembe

Düşüncelerinizin sorumluluğu size aittir


Birçok yakınım ya da ilişkim olan insan,benim genellikle neşeli olmamı,hayatı onlardan daha hafif yaşıyor olmam ( ne demekse?),onlar kadar derin olmamam ve herşeyi hafife almamın doğal sonucu , dolayısıyla bu durumun da benim doğal halim olduğu şeklinde açıklıyor.
Oysa ben olumlu ve iyimser düşünmek için çok çalışıyorum.Her zaman başarılı olamasam da bu konudaki çabamı ısrarla sürdürüyorum.Bu konuda gerçekten çok çalışıyorum.


Bir süre önce geçmişten gelen bazı insanlık halleri nedeniyle kırgın,dargın,küskün olduğum herkese elimi uzatmaya,bu olumsuzluğu düşüncelerimde yoketmeye karar verdim.Yakınımdaki insanlara,o kişiler aklıma her geldiğinde kızgınlık ve öfke gibi duygular yaşadığımı,artık bunları istemediğimi,düşüncelerimi sıfırlamak,nötrleştirmek istediğimi anlattım.Bu düşüncelerimi paylaştığım dostlarım ( !) , olumlu düşüncelerimi teşvik etmek yerine,olumsuz düşüncelerini söylediler.Cesaretimi kırmaya çalıştılar.İşi onur gurur meselesi haline getiren bile oldu ( tabi aslında onlar benim iyiliğimi,küçük düşüp üzülmememi istiyorlardı!!)

Düşündüğümü yaptım,herkese elimi uzattım.Fiilen gerçekleştirdiğim bu eylemin sonucu muhteşemdi ( !) Tahmin edebileceğiniz gibi hiçbiri dargın kalmama isteğimi kabul etmedi ama ben olumlu bir eylem gerçekleştirerek düşüncelerimdeki tüm olumsuzlukları kaldırmayı başarmıştım.Kendime olan güvenim tavan yaptı.

Düşüncelerimi ben etkilemezsem,başkasının etkileyeceğini , eğer gündemimi ve başıma gelenleri değerlendirme şeklimi kendim seçmezsem,benden başka herkese açık bir düşünce sisteminin içinde yolumu kaybedeceğimi biliyorum.

Çünkü düşüncelerin, sonuçlar ürettiğini biliyorum.

"wishy - washy thinking produces wishy- washy results "

Kendi kendinizle konuştuğunuz,kafanıza takılan konuların % 94 ünü endişeleriniz,korkularınız,kızgınlıklarınız oluşturuyor.İşte bu iç diyaloglarınızın konularını seçmek için çok çalışmanız gerekir.

İç sesinizin korkulu,endişeli konuşmalarını duymaya başladığınızda kendi kendinize " ben yapabilirim ", "başarabilirim ","korkmam için bir neden yok " gibi durumu lehinize çevirecek cümleleri tekrarlamanız ve bu çabayı inatla sürdürmeniz gerekir.Bu mesajlar iç sesinizi yerini alacak,korkularınızın seviyesini düşürecek ve kendinize olan güveninizi arttıracaktır. İnanın!

Amigoları düşünün,hani şu maçlarda tribündeki taraftarları coşturan amigoların yaptıklarını düşünün.Tribünlerden yayılan coşkunun takıma nasıl yansıdığına bir bakın ! Tribünlerden yayılan inanç , tüm maçın seyrini değiştirebilir öyle değil mi ?

Bir çok pozitif cümle kurarak,birçok pozitif sözcük tekrarlayarak kendinizin amigosu olun !

Sizi teşvik eden bir ses duyuyor olmanız , dışarıdan gelen olumsuz seslere filtre etkisi yapar.Bu da korku eşiğinizin limitlerini düşürür,ümitlerinizi yükseltir.

Kontrol etmediğiniz düşünceler , size bütün nefret ettiğiniz insanlardan ve bütün düşmanlarınızdan daha fazla zarar verir.

Unutmayın , düşüncelerinizin düşüneni sizsiniz !

Düşüncelerinizi seçebilirsiniz , iyi olanı seçin !


2 yorum:

fatosayvaz dedi ki...

çok samimi bir yazı.. evet gerçek şu ki kimse kimseye birşey yapmıyor düşünceler yapıyor.. ve bu böyle

The Secret- Prenses Zuu dedi ki...

Selamlar.
Ben Prenses Zu.. Yazıyı yazan arkadaşıma gönülden katılıyorum. İnsanın başına gelenler hayatını %10 etkiler. Başına gelenlere bakış açısı ve algılama biçimi yani tepkileri ise &90 etkiler. Sevgi ve bereketli kalmanız dileği ile....